iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای
iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای

برسی کامیون اویکو Powerstar


برسی کامیون اویکو Powerstar


بررسی کامیون اویکو Powerstar

اتوبوس و کامیون ساز ایتالیایی، IVECO در زمینه خودروهای تجاری موفق بوده است و محصولات وی، خصوصاً ون های این خودروساز، در سراسر دنیا مشغول به خدمت در زمینه های مختلف خدماتی و امدادی می باشند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامیون اویکو پاوراستار مدل 2010 بپردازیم. شروع فعالیت این کمپانی به سال 1975 باز می گردد و تجربه کم تری از بسیاری از رقبا دارد. پس نباید از او انتظار زیادی در حد بنز یا ولوو داشت ولی این بدان معنا نیست که اویکو از قافله عقب مانده است! 

 

بررسی کامیون اویکو Powerstar

پاوراستار تنها کامیون دماغه دار اویکو می باشد و برای انجام کارهای سنگین ساخته شده است. طیف وسیعی از پیشرانه ها برای این کامیون در نظر گرفته شده است که قادرند بین 450 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. در این کامیون از گیربکس الکترونیکی اتوماتیک Euro Tronic II استفاده گردیده که کارایی و راندمان بسیار بالا دارد. پاوراستار 6x4و دارای یک کابین Active Day و یک کابین Active Time Sleeper با دو نوع سقف کوتاه و متوسط می باشد. به لطف موتور قوی و ساختار مستحکم، این کامیون قادر است تا 90 تن بار حمل کند.

 

طراحی خارجی


بررسی کامیون اویکو Powerstar

به لطف موتور جلو بودن پاوراستار و شباهت آن با محصولات آمریکایی، این کامیون محبوبیت زیادی دارد. چهره زمخت آن با استفاده از قطعات فلزی، بسیار زیبا شده است. دماغه کشیده و جلوپنجره بزرگ که نوشته IVECO را بر روی خود دارد، در کنار هواکش های ورودی کنار دماغه، نمای ظاهری را خاص تر کرده است.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

طراحی چراغ های جلو مستطیل شکل و بسیار ساده می باشد و با استفاده از چراغ های مه شکن گرد، تاکید می کند که این یک خودروی تجاری است. در طراحی گل گیرها نیز سعی شده تا اصول آیرودینامیکی رعایت گردد. اگزوزهای عمودی پشت کابین نیز یادآور کامیون های آمریکایی می باشند.

 

طراحی داخلی


بررسی کامیون اویکو Powerstar

با ورود به کابین توسط پله و دستگیره هایی ارگونومیک، فضای 2.3 متری با کف مسطح را خواهید دید  که به راحتی به تمام قسمت های آن دسترسی دارید. داشبورد از دیگر مدل های اروپایی اویکو به عاریت گرفته شده است و بر روی آن دکمه هه و ادوات کنترل کننده به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

مواد به کار رفته در کابین از مدل Acco بهتر است ولی هنوز هم کمی زمخت می باشند و استفاده از رنگ خاکستری در اکثر قسمت ها نیز به حس ارزان بودن این مواد دامن می زنند که البته در برخی از رقبای اویکو نیز این موضوع به چشم می خورد. صفحه کیلومترشمار طراحی مدرنی دارد و نشانگرها بسیار واضح، خوانا و در معرض دید کامل راننده قرار دارند. صندلی راننده یکی از راحت ترین ها در کلاس خود است و در جهات زیادی قابل تنظیم می باشد. غربیلک فرمان نیز قابل تنظیم بوده و طراحی مدرنی دارد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موقعیت قرارگیری راننده بالا است و به همین دلیل دید بهتری به جاده دارد. در بحث فضای داخلی و کمد و قفسه نیز اویکو از رقبا کم نیاورده است. در کابین های دارای تخت خواب (Sleeper Cab) از یک تخت بسیار راحت و بزرگ استفاده گردیده است و در زیر آن یک فضای 100 لیتری برای نگهداری اشیا در نظر گرفته شده است.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون اویکو Powerstar

برای پاور استار، موتورهای Cursor و Cummins ISX یورو 5 در دسترس می باشند و قدرتی بین 450 الی 560 اسب بخار تولید می کنند. در موتورهای Cursor به جهت صرفه جویی در مصرف سوخت،از تکنولوژی Selective Catalytic Reduction استفاده گردیده است. این سیستم خروجی اگزوز را تصفیه می کند و قدرت و کارایی موتور را بالا برده و هم چنین هزینه نگهداری را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موتور 15 لیتری Cummins ISX با بهرهگیری از سیستم EGR، موفق به کسب استاندارد یورو 5 گردیده است. هم چنین این موتور از توربوشارژر بهره می برد تا بتوان از حداکثر توان موتور بهره برد و از ترمزموتور بسیار نیرومندی سود می برد که قادر به تولید 600 اسب بخار نیروی ریتاردر است. با استفاده از گیربکس Euro Tronic II که 16 سرعته و اتوماتیک می باشد، نیروی موتور با کم ترین اتلاف نیرو به چرخ ها منتقل می شود.

 

کیفیت سواری

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اویکو پاوراستار با داشتن سیستم تعلیق کارآمد و قفل دیفرانسیل، در کنترل کامل راننده می باشد. برای داشتن سواری نرم تر، کابین از سیستم تعلیق چهار نقطه ای بهره می برد که مخصوص کارهای سنگین است و تنش های جاده و کامیون را به خوبی جذب می کند. فرمان پذیری و هندلینگ نیز بسیار خوب و در حد رقبا بوده و پاوراستار را آماده رقابت با رقبای سوئدی و آلمانی می کند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

در خاتمه باید بگوییم به لطف کابین دماغه دار و محبوبیت بالای آن و جذابیت طراحی، پاوراستار می تواند یکی از چند گزینه پیش روی رانندگان حرفه ای باشد. کابین راحت و جادار بوده و در کنار قدرت بالای موتور، می توان گفت اویکو پاوراستار تمام ویژگی های یک کشنده تمام عیار را دارد و تنها ایرادی که می توان به آن گرفت، مربوط به کیفیت پایین قطعات و مواد به کار رفته در داخل کابین است.


@@@لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید@@@

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد