iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای
iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای

بررسی کامیون اسکانیا سری G



بررسی کامیون اسکانیا سری G


بررسی کامیون اسکانیا سری G

کامیون ساز خوش نام سوئدی، اسکانیا، به تولید محصولات با کیفیت و بادوام معروف است. در کشور ما نیز مدل های مختلفی از کامیون های این کمپانی در بخش هایی نظیر سازمان آتش نشانی، صنعت و معدن و ساختمان سازی مشغول به فعالیت هستند. سری G در حقیقت مابین سری بزرگ تر R و سری کوچک تر Pهستند و طراحی آن به گونه ای است که در اشکال مختلف کاربری می تواند انجام وظیفه نماید. موتورهای قابل نصب بر روی سری G از نظر حجم به دو نوع 9 لیتری و 13 لیتری خلاصه می شود. ولی از نظر قدرت خروجی، هرکدام دارای چند تیپ متفاوت هستند. اسکانیا سری G در انواع 4x2، 6x2، 6x4، 8x4 و با کابین های مختلفDay ،Sleeper و Highline در دسترس است.

 

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون اسکانیا سری G
بررسی کامیون اسکانیا سری Gبررسی کامیون اسکانیا سری G

کابین اسکانیا به راحتی معروف است و در نمای ظاهر با جلوپنجره V شکل و طراحی خاص کابین، اصول آیرودینامیک در آن به خوبی رعایت شده است و همچنین ظاهر کلی را بیش از پیش مدرن و پویا ساخته است. رنگ های متنوع قابل سفارش برای این کامیون جالب توجه بوده و تقریباً می توان گفت محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد. طراحی سپر نیز به روز و زیبا است و در کنار چراغ های مستطیلی، و مه شکن های گرد، نمای جلو را ساده و زیبا کرده است و در برخی مدل ها، بادگیرهای جانبی به رنگ بدنه به زیباتر شدن این بخش کمک می کنند.

طراحی داخلی

بررسی کامیون اسکانیا سری G

با ورود به داخل کابین متوجه طراحی خاص و مدرن آن خواهید شد که در اکثر محصولات این کمپانی به چشم می خورد. با وجود این که سری G از سری R کوچک تر است، ولی این بدان معنی نمی باشد که شما کمبود فضا خواهید داشت یا امکانات کم تری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. جنس داشبورد و رودری ها و بسیاری از قطعات از جنس پلاستیک است ولی حس خوبی به شما داده و مرغوب است و می توان گفت در حدمرسدس بنز و ولوو است. تمام دکمه ها و ادوات کنترل کننده در دسترس است و نشان گرها خوانا و در دید راننده هستند.

بررسی کامیون اسکانیا سری G
بررسی کامیون اسکانیا سری Gبررسی کامیون اسکانیا سری G

این کامیون به سیستم رهیاب پیشرفته، کروز کنترل و CD پلیر مجهز است که توسط دکمه های روی غربیلک فرمان کنترل می شوند. صندلی ها بسیار راحت هستند و به میزان لازم از کمر و گردن محافظت می کنند و در کنار غربیلک قابل تنظیم که به راحتی در دست جای می گیرد، راحتی را برای راننده به ارمغان می آورند. به لطف نبود دماغه، شیشه جلو بسیار بزرگ و دید راننده زیاد است و جایی برای گلایه از نقاط کور باقی نمی گذارد. آینه های جانبی بزرگ نیز به افزایش میدان دید راننده کمک کرده و ضریب ایمنی را بالا می برند. تخت خواب نیز دز مدل های مجهز، راحت و کاربردی می باشد و در کنار قفسه های زیاد داخل کابین، نمره قبولی کسب می کنند که البته یخچال نیز قابل سفارش بوده و در زیر تخت خواب نصب می گردد.


موتور و گیربکس


بررسی کامیون اسکانیا سری G

هر دو نوع موتور 9 و 13 لیتری اسکانیا دارای استاندارد یورو 6 بوده و مجهز به سیستم Exhaust Gas Recirculation است که مختص این کمپانی می باشد. این سیستم آلایندگی حاصل از گازهای خروجی را کاهش می دهد که در این زمینه یک نوآوری محسوب می شود. قدرت انواع موتورهای 13 لیتری قدرتی 360 و 400 اسب بخار است و قدرت انواع موتورهای 5 سیلندر 9 لیتری 230، 280 و 320 اسب بخار می باشد.گیربکس اتوماتیک Opticruise نیز راننده را از تعویض دنده بی نیاز کرده و قدرت خوبی را در اختیار او قرار می دهد.

بررسی کامیون اسکانیا سری G

فنر های پارابولیک و کمک فنر های این کامیون در کنار سیستم تعلیق تمام بادی با تنظیم ارتفاع اتوماتیک، سواری نرم و راحتی را به ارمغان می آورد. تجهیز سری G به سیستم های ایمنی از قبیل ABS ،ASR و ESPباعث شده تا در این قسمت نیز شاهد کمبودی نباشیم. در خاتمه باید بگوییم کا اسکانیا سری G شما را مایوس نخواهد کرد و در تمام بخش ها نمره قبولی کسب می کند چراکه از تکنولوژی بالا سود می برد و در عین حال مقرون به صرفه، جادار و قدرتمند است.

بررسی کامیون اسکانیا سری Gبررسی کامیون اسکانیا سری G
بررسی کامیون اسکانیا سری Gبررسی کامیون اسکانیا سری G


 @@@لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید@@@


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد