iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای
iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012


بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

کمپانی کامیون  سازی کنورث (Kenworth) در نمایشگاه Mid-America Trucking سال 2012 مدلT680 را معرفی کرد. این مدل جدید، آیرودینامیک ترین کشنده ای است که کمپانی کنورث تا به حال ساخته است. بنا به گفته این کامیون ساز معتبر آمریکایی، مدل جدید، بازدهی و عملکرد بهتری دارد و کابین آن نیز بسیار مناسب و برای راحتی هرچه بیش تر راننده ساخته شده است.  

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

کابین T680 مساحتی برابر با 2.1 متر مکعب دارد که در مقایسه با کابین 1.9 متری T660 و کابین 2.3 T700 در میانه قرار دارد. این کشنده برای پیمودن مسافت های طولانی بین شهری ساخته شده است و در دوکابینDay Cab (کابین کوچک تر) و Sleeper Cab (کابین بزرگ تر) عرضه می شود. قلب تپنده T680 یک موتور 12.9 لیتری مدل Paccar MX است، البته موتور مدل Cummins ISX15 نیز به عنوان یک آپشن سفارشی موجود است.

 

طراحی بدنه



بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

طرح بدنه T680 کاملاً به روز و همانطور که اشاره کردیم آیرودینامیک ترین تولید کنورث است. تمامی جزئیات بدنه از سقف کشیده و سپرها گرفته تا طرح کاپوت، همگی در جهت پایین آوردن ضریب دنده و افزایش حالت آیرودینامیک بدنه این کشنده طراحی شده اند؛ سقف کشیده کنورث جدید، به آن ظاهری پویا نیز بخشیده است. جلو پنجره آلومینیومی ضد زنگ و مشبک T680 ظاهری همانند تمامی مدل های کنورث دارد. برتری هایT680 در مقایسه با دیگر مدل های سری T کنورث عبارتند از:

-         افزایش 65 درصدی فضای بار

-         افزایش 50 درصدی اندازه شیشه جلو

-         کاهش 40 درصدی صدای کابین

-         افزایش 30 درصدی زاویه باز شدن درب ها

-         ارائه دهنده بهترین محدوده نور چراغ جلو در این کلاس

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012
بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

کابین سبک وزن و ضد زنگ T680 از پنل های آلومینیومی ساخته شده است که توسط اتصال  دهنده های خود نافذ شرکت Hernob به یکدیگر متصل شده اند. این اتصال دهنده ها، مقاومت زیاد و از طرفی سر و صدا و لرزش های کم تری دارند. مهندسان این کمپانی آمریکایی برای طراحی کاپوت سه تکه این کشنده از مواد سبک وزنی با نام Sheet molding compound استفاده کرده اند که به همین دلیل، باز کردن و بالا آوردن درب کاپوت بسیار راحت انجام می شود. سپر دو تکه آیرودینامیک جلو نیز همانند ورقه های آلومینیومی به یکدیگر متصل شده اند.

 

طراحی داخلی


بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

به لطف پله ها و زاویه مناسب باز شدن درب ها، برای ورود به کابین کنورث T680، مشکلی نخواهید داشت. درب های این کشنده از مواد سبک وزن ساخته شده اند و علاوه بر دوام بالایی که دارند، به دلیل طراحی آیرودینامیک باعث گذر سریع جریان هوا می شوند و در نتیجه سر و صدای کم تری ایجاد می کنند. در داخل کابین یک دریچه آزاد کننده فشار هوا تعبیه شده است که با یکنواخت کردن فشار هوای داخلی و بیرونی به باز و بسته شدن راحت درب ها کمک می کند.

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

کابین T680 نیز همانند اکثر مدل های کنورث است و در آن یک داشبورد منحنی شکل و فرمان چهار شاخه دیده می شود. خواندن اطلاعات صفحه کیلومتر به راحتی انجام می شود؛ این صفحه کیلومتر از 9 نمایشگر استاندارد تشکیل شده است. این کشنده در کنار نشانگرها و دکمه های کنترلی از یک سیستم کامپیوتری ابداعی با نام Drive Performance Center بهره می برد که از یک نمایشگر 5 اینچی برای نمایش اطلاعات لحظه ای کشنده، تشخیص خطا و هشدارهای گرافیکی مختلف استفاده می کند.

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

صندلی های کنورث همیشه به عنوان بهترین های بازار شناخته می شدند و صندلی های T680 نیز از این قاعده مستثنا نیستند. صندلی راننده مجهز به یک سیستم پیشرفته بادی است که به صورت خودکار نسبت به وزن راننده تنظیم می شود. در کنار صندلی های استاندارد، یک صندلی شاگرد با قابلیت چرخش 180 درجه ای نیز به صورت سفارشی وجود دارد. به لطف بالا بودن محل قرار گیری صندلی، فرمان قابل تنظیم و شیشه جلوی یک تکه T680، دید راننده نسبت به مسیر بسیار مناسب است.

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

پهنای کابین Sleeper تقریباً 2.4 متر و کل فضای بار آن حدوداً 1700 لیتر است. در این کابین یک جا لباسی تمام قد و یک میز با قابلیت چرخش دیده می شود که هر دو بسیار کاربردی هستند. امکانات دیگری که در کابین وجود دارد عبارتند از: یک تلویزیون صفحه تخت 23 اینچ، محل مخصوص قرار دادن سی دی ها، مایکروویو و یک مبدل برق با قابلیت تنظیم ولتاژ.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

کنورث جدید در مدل پایه نیروی محرکه خود را از یک موتور 12.9 لیتری کمپانی Paccar مدل MX می گیرد که توانایی تولید 380 تا 485 اسب بخار نیرو را دارد. پیش از این، از موتور Paccar MX در دیگر مدل های تولیدی شرکت های کنورث و پتربیلت نیز استفاده شده بود؛ این موتور با گشتاور 2372 نیوتن متر قابلیت های بالای خود را به همه ثابت کرده است. در کنار موتورهای Paccar خریدار می تواند موتور شرکت Cummins مدلISX15 را نیز برای T680 سفارش دهد. این موتور پرقدرت، قادر است تا بین 400 تا 600 اسب بخار نیرو و حداکثر گشتاور 2780 نیوتن متر تولید کند. موتورهای کمپانی Cummins از تکنولوژی تزریق سوخت پیشرفته بهره مند هستند و علاوه بر این از یک توربوشارژر نیز استفاده می کنند. مزیت استفاده از موتور Paccar MX این است که با گیربکس اتوماتیک Eaton UltraShift PLUS عرضه می شود؛ این گیربکس از هماهنگی بالایی با این موتور برخوردار است و به همین دلیل دقت تعویض دنده های آن را افزایش داده است.


   @@@لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید@@@


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد