iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای
iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر)


بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر)


بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

همان طور که می دانید در شماره های گذشته تا حد امکان امکانات و تجهیزات کامیون اکتروس را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش که در واقع قسمت آخر این مقاله است، قصد داریم به معرفی سایر تجهیزات و امکانات این کامیون بپردازیم.

 

تایرهای فوق عریض


بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

یکی از مهم ترین هدف ها در طراحی اکتروس جدید، کاهش مصرف سوخت است. تایرها نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف سوخت دارند؛ زیرا هر اندازه اصطکاک آن ها با سطح جاده بیش تر باشد، مصرف سوخت بالاتر می رود. بدین منظور در طراحی این کامیون از تایرهای فوق عریض استفاده شده است که با داشتن کم ترین میزان اصطکاک با سطح جاده، مصرف سوخت را تا حد زیادی کاهش می دهند. البته این تایرها علاوه بر کاهش مصرف سوخت، عمر طولانی تر و پایداری بیش تری نیز دارند.

 

حس گر اتصال تریلر


بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

اگرچه تریلرها انواع مختلفی دارند، اما آن ها جزء لاینفک تمام کامیون های ترانزیت به شمار می روند. گاهی اوقات به دلیل تغییر کاربری، نیاز است تا به جای تریلر از کانتینر استفاده شود. به همین دلیل راننده ناچار است تریلر را جابجا کند. از آن جا که دید کافی برای انجام این جابجایی وجود ندارد، در اکتروس جدید حس گرهایی نصب شده است که امکان این جابجایی را برای راننده آسان تر می کند.

 

باز کردن اتاق


بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

راننده ممکن است به دلایل مختلف نیاز داشته باشد تا اتاق کامیون را باز کند. انجام این کار اغلب به صورت دستی انجام می شود که البته کار چندان ساده ای نیست. باز کردن اتاق در اکتروس جدید به صورت الکتروهیدرولیکی انجام می شود و برای این کار کافی است فقط یک دکمه را فشار داد. البته در برخی کابین ها این سیستم الکتروهیدرولیکی را باید به صورت انتخابی سفارش داد تا نصب شود. گفتنی است، در کابین های فاقد این سیستم نیز طراحی اکتروس به گونه ای است که باز کردن اتاق به صورت دستی کار چندان دشواری نیست و با استفاده از یک ابزار خاص، این کار به سادگی انجام می شود.

 

تمیز کردن شیشه


بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

از آن جا که در کامیون اکتروس تدابیر لازم جهت فراهم آوردن رفاه و آسایش راننده اندیشیده شده است، حتی تمیز کردن شیشه جلو نیز به سادگی قابل انجام است. بدین صورت که در بخش جلوی کابین، پله هایی تاشو به صورت مخفی جاسازی شده است که راننده می تواند پای خود را روی آن قرار دهد و به کمک دستگیره های موجود بر روی بدنه، شیشه جلو را به راحتی تمیز کند.

 

امکانات رفاهی داخل کابین


بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

اگرچه در قسمت های قبلی، در مورد امکانات رفاهی داخل کابین زیاد صحبت کردیم، اما در این قسمت قصد داریم تا سایر این امکانات را در قالب فیلم بررسی کنیم. در تماشای فیلم زیر (دانلودبا ما همراه باشید.

در خاتمه، همزمان با پایان مقاله "بررسی کامیون اکتروس" در هفت قسمت مختلف (1، 2، 3، 4، 5، 6، 7transport صمیمانه از شما دوستداران خودروهای سنگین تقاضا دارد تا نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریقبازخورد با ما در میان بگذارید. حتی شما می توانید به ما پیشنهاد کنید که دوست دارید چه مقاله ای راجع به خودروهای سنگین روی سایت قرار بگیرد. منتظر شما هستیم، با ما همراه باشید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد