iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای
iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم)


بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم)


بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

طبق روال ،  در قسمت پنجم این مقاله که در واقع در راستای بخش های اول، دوم، سوم، و چهارم است، به اختصار به بررسی سیستم گیربکس و سیستم تعلیق پیشرفته کامیون اکتروس پرداخته می شود. یادآوری می گردد، این کامیون از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و ... به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

1Carدر سیستم گیربکس 12 سرعته اتوماتیک اکتروس، از تکنولوژی Power Shift جهت انتقال قدرت استفاده شده است. این تکنولوژی مدرن با انتخاب دقیق و سریع دنده ها، نیروی بسیار پرقدرت حاصل از موتور را به شکل مؤثر به اکسل عقب کامیون منتقل می کند. مکانیسم عملکرد این فن آوری بدین صورت است که با در نظر گرفته شدن وزن خودرو، بار، شیب جاده، و سرعت خودرو، مناسب ترین دنده انتخاب می شود. البته در هنگام نیاز، راننده می تواند دنده را به صورت دستی نیز تعویض کند. شایان ذکر است، در حالت اتوماتیک با انتخاب وضعیت "باصرفه" می توان با بهینه ترین حالت ممکن و مصرف سوخت پایین رانندگی کرد. با انتخاب وضعیت "پرقدرت" می توان به سریع ترین و پرقدرت ترین حالت تعویض دنده تغییر حالت داد و رانندگی بی سابقه ای را تجربه کرد. 


طراحی سیستم تعلیق در کامیون اکتروس، از کمک فنر های صندلی گرفته تا کمک فنر های جدید گازی در اکسل عقب، به طور کلی عوض شده است. از برایند این طراحی می توان به راحتی و بهبود سیستم تعلیق کابین و هدایت دقیق تر خودرو سر پیچ ها اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

فرمان اکتروس بسیار دقیق و حساس شده است و این به دلیل ارتقای عملکرد چرخ دنده های آن است. این مسئله به کاهش احتمال واژگونی، پایداری بیش تر، و فرمان پذیری بهتر این کامیون نیز شده است که حس رانندگی ایده آل تری را به راننده منتقل می کند. گفتنی است، اکسل قوسی عقب با داشتن دنده های قوسی باعث اصطکاک کم تر و در نتیجه کاهش مصرف سوخت می شود. به علاوه، نسبت به نسل گذشته، امکان انتخاب نسبت های بیش تری در اکسل عقب وجود دارد که سبب کاهش بیش تر مصرف سوخت می شود. با وجود تکنولوژی های جدیدی که در کامیون اکتروس جدید به کار رفته است، ضمن اطمینان از رانندگی، از اقتصادی بودن رانندگی خود نیز نهایت رضایت را خواهید داشت و رانندگی راحت و نرمی را در جاده تجربه خواهید کرد.



            @@@لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید@@@


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد