iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای
iran transport

iran transport

کلوب رانندگان حرفه ای

بررسی کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015

بررسی کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015


بررسی کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015

خودروهای سواری و پیکاپ‌ها، تنها خودورهایی نیستند که در زمینه کاهش مصرف سوخت دستخوش تغییرات شده‌اند. کمپانی دایملر به تازگی اعلام کرده است کشنده Frieightliner SuperTruck که توسط این کمپانی تولید می‌شود بحران انرژی را مد نظر قرار داده است و در مقایسه مدل پایه که در سال 2009 تولید می‌شد، میزان مصرف سوخت را 115 درصد کاهش داده است. با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان گفت مصرف سوخت مدل 2015 این کشنده حدود 22 لیتر در هر صد کیلومتر است. شاید زیاد تأثیرگذار نباشد ولی به کامیونی فکر کنید که به همراه بارش  حدود 30 تن وزن دارد، با سرعت میانگین 105 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و می‌تواند مسافتی معادل 500 کیلومتر را بپیماید. بهتر است بدانید نیروی پیشران این کشنده زیبا را یک موتور توربودیزل 10.7 لیتری تأمین می‌کند که قادر است 390 اسب‌بخار نیرو و حدود 1,898 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گفتنی است تلاش‌ برای کاهش مصرف سوخت از سال 2009 شروع شده و هدف این بوده است که میزان مصرف 50 درصد کاهش پیدا کند.

بررسی کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015 بیشتر پیشرفت‌هایی که در زمینه کاهش مصرف سوخت صورت گرفته است به خاطر طراحی بدنه کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015 است. جلو پنجره فعال، بسته به مقدار نیاز به خنک شدن موتور، باز و بسته می‌شود، پنل‌های جانبی نیز روی تایرها را می‌پوشانند. شیشه جلو شیبدار، آینه‌های جانبی آیرودینامیک و تایرهای کم مقاومت نیز نقش موثری در پایین آوردن مصرف سوخت بازی می‌کنند. با این حال، پیشرفت‌ها در زمینه مهندسی بسیار بیشتر از این بوده است. در ساخت بدنه از مواد بسیار مقاوم استفاده شده و باعث شده است وزن کشنده 318 کیلوگرم پایین بیاید و هندلینگ نیز بسیار بهبود پیدا کند. روغن‌هایی که در موتور و گیربکس استفاده می‌شوند نیز فرمولی خاص و گران‌روی کمتری دارند تا عملکرد را بالا ببرند. پنل‌های جانبی مانع ورود هوا به قسمت زیرین کشنده می‌شوند و آشفتگی هوا در اطراف تایرها را به حداقل می‌رسانند.

 

طراحی داخلی


بررسی کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015

کامیون‌های بزرگ و مدرن امروزی در واقع نوعی کاروان نیز به شمار می‌روند چون پشت صندلی‌های جلو چند تختخواب وجود دارد، کمپانی دایملر نیز بیشتر با این هدف که وزن این قسمت را پایین بیاورد، طول آن را افزایش داده است. این فضای از یک طراحی منطقی برخوردار است و هیچ فضایی هدر نرفته است، همه مواد مصرفی نیز سبک وزن هستند. حتی کابینت‌ها نیز از فیبر کربن ساخته شده‌اند.

بررسی کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015

طراحی داخلی کشنده کشنده دایملر SuperTruck بسیار آینده‌نگرانه است. صندلی‌ها از نیز از چرم آلکانترا ساخته شده‌اند و چراغ‌های LED فضا را روشن می‌کنند.

 

موتور


بررسی کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015

بسیاری از کارهایی که در زمینه کاهش مصرف سوخت صورت گرفته در قسمت موتور بوده است. کمپانی دایملر از پیشرفته‌ترین موتور در کنار اجزائی که مقاومت را پایین می‌آورند استفاده کرده است. موتور جدیدی که در این کشنده به کار گرفته شده است 10.7 لیتر حجم دارد و هنوز ساختار سنتی شش سیلندر خطی را حفظ کرده است. مهندسین یک روکش مخصوص نیز بر روی اجزاء داخلی به ویژه اجزاء داخلی جداره‌های سیلندر کشیده‌اند تا سرعت حرکت سیلندرها افزایش پیدا کند. واتر پمپ دارای سرعت‌های مختلفی است، در داخل موتور نیز از روغنی با گران‌روی پایین استفاده شده است. در کنار موتور توربو دیزل، گیربکس دوازه سرعته و دو وضعیتی Detroit DT12 قرار می‌گیرد.


بررسی کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015

این گیربکس از فناوری‌های Direct Drive و eCoast و Predictive بهره می‌برد که در کنار هم باعث می‌شوند تعویض دنده‌ها به جا و به موقع صورت بگیرد و نیروی خروجی موتور بر اساس سرعت کشنده تنظیم بشود. در پشت موتور، سیستمی تعبیه شده است که گازهای موتور را از NOx (اکسیدهای منو نیتروژن) پاک می‌کند. این سیستم فشتر بسیار کمی در پشت موتور ایجاد می‌کند و باعث می‌شود موتور نرم‌تر کار بکند، از طرفی دمای لوله اگزوز نیز پایین می‌آید. این سیستم از هوای داغ استفاده می‌کند تا در یک بویلر بخار آب تولید کند. بعداً از این بخار برای تولید برق و راه اندازی لوازم برقی استفاده خواهد شد. متأسفانه این سیستم در حال حاضر نمی‌تواند نیروی برق لازم برای راه اندازی تمام لوازم را تأمین کند ولی امید است در آینده این امر امکان پذیر بشود.

 

رقبا


بررسی کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015

یکی از رقبای سرسخت کشنده دایملر SuperTruck، کشنده Peterbilt است. البته کشنده Peterbilt زیاد آیرودینامیک نیست و مصرف سوخت آن به حدود 25 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. با این که این میزان نسبت به مصرف یک کشنده معمولی کمتر است ولی باز هم به پای مصرف سوخت پایین کشنده دایملر SuperTruck نمی‌رسد.

 

نتیجه‌گیری


بررسی کشنده دایملر SuperTruck مدل 2015

بسیار جالب است که می‌بینیم کامیون‌ها و کشنده‌ها سبز و کم آلاینده می‌شوند، از مواد سبک وزن ساخته می‌شوند و از بخار آب برای راه اندازی سیستم‌ها استفاده می‌کنند. با در نظر گرفتن مسافتی که کامیون‌ها ظرف مدت یک سال می‌پیمایند، این میزان مصرف سوخت می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. البته شاید سال‌ها طول بکشد تا این سیستم‌های کاهش مصرف راه خودشان را به سوی کامیون‌ها و کشنده‌ها باز کنند ولی جای خوشحالی است که مهندسانی در این زمینه پیش قدم شده‌اند.


                        

                    @@@لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید@@@

بررسی کشنده Kenworth T680

بررسی کشنده Kenworth T680


بررسی کشنده Kenworth T680

کمپانی Kenworth به تازگی از کشنده جاده‌ای T680 رونمایی کرده است که یکی از آیرودینامیک‌ترین محصولاتی است که توسط این کمپانی تولید می‌شود. این کشنده جدید مصرف سوخت پایینی دارد، از عملکرد و راحتی زیادی برخوردار است و تجهیزاتی بسیار جدید و نوآورانه در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد. کابین این کشنده 2.1 متر طول دارد و برای پر کردن جای خالی بین کابین 1.9 متری کابین کشنده T660 و کابین 2.3 متری کشنده T700 طراحی و به بازار عرضه شده است. ماموریت این کشنده حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی است و با کابین‌های Single یا Sleeper cap به بازار عرضه می‌شود. در قلب کشنده یک موتور 12.9 لیتری Paccar MX جا خوش کرده است، البته موتورCummins ISX15 نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است.

 


بررسی کشنده Kenworth T680

کشنده Kenworth T680 از بدنه‌ای بسیار زیبا و آیرودینامیک بهره می‌برد. سقف بلند، سپر و بادشکن همگی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که مصرف سوخت پایین بیاید و آیرودینامیک بالا برود. جلو پنجره مشهور Kenworth که به این کشنده چهره‌ای آشنا می‌دهد از آلومینیوم مشبک و ضد زنگ ساخته شده است. کشنده Kenworth T680 در مقایسه با سایر محصولات سری T از 65 درصد محفظه بار (داخل کابین) بیشتر، شیشه جلو بزرگتر (50 درصد)، 40 درصد سر رو صدای کمتر (در داخل کابین)، 30 در صد زاویه باز شدن بیشتر درب‌ها و بهترین روشنایی چراغ‌های جلو بهره می‌برد.

بررسی کشنده Kenworth T680         بررسی کشنده Kenworth T680

سقف بسیار بلند و شیب‌دار بسیار خوش قیافه است و به کشنده چهره‌ای دینامیک و پویا می‌بخشد. بدنه کابین از پنل‌های آلومینیومی سبک و ضد زنگ ساخته شده که با بست‌های Henrob به هم متصل شده‌اند و سازه‌ای بسیار محکم و مقاوم در برابر سر و صدا و تکان و لرزش به وجود آورده‌اند. مهندسین در ساخت بادشکن جدید و سه تکه از ماده بسیار سبک و خاصی به نام SMC ساخته شده است و نیروی بسیار کمی برای بالا و پایین بردن آن مورد نیاز است. سپر آیرودینامیک نیز از دو قسمت مجزا و از جنس یک ماده بسیار مقاوم به نام Thermoplastic Olefin ساخته شده است که به هیچ عنوان تحت تاثیر آفتاب قرار نمی‌گیرد. چراغ‌های دوقلو و هالوژن جلو بسیار پر نور هستند، چراغ‌های زنون نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

کابین داخلی

بررسی کشنده Kenworth T680

به لطف زاویه زیاد باز شدن درب‌ها و پلکان بسیار خوب، سوار و پیاده شدن بسیار آسان است. درب‌ها از مواد بسیار سبک و عین حال مقاوم ساخته شده‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هوا را به خوبی از کناره‌های کابین عبور بدهند و سر و صدای ناشی از باد را به حداقل ممکن برسانند. یک سوپاپ تخلیه فشار نیز در کابین تعبیه شده است که هوای داخل و خارج کابین را یکسان می‌کند تا درب‌ها راحت‌تر باز و بسته بشوند. پنل ابزار به صورت استاندارد دارای نه آمپر است که در کنار دوازده شاخص قرار می‌گیرند، همگی این آمپرها بسیار خوانا هستند، علاوه بر این پنل ابزار این کشنده به سیستم جدید و نوآورانه DPC نیز مجهز است.

بررسی کشنده Kenworth T680         بررسی کشنده Kenworth T680

این سیستم دارای یک صفحه نمایشگر رنگی و 5 اینچی است که اطلاعات مربوط به کشنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد و سیستم NavPlus نیز روی داشبورد تعبیه شده است و امکان برقراری ارتباط با تلفن همراه از طریق بلوتوث را فراهم می‌کند. صندلی‌های بادی بسیار راحت هستند و به صورت اتوماتیک با وزن راننده مطابقت پیدا می‌کنند. در کنار صندلی‌های استاندارد یک صندلی چرخان با زاویه 180 درجه نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است که به شاگرد راننده اجازه می‌دهد راحت‌تر باشد. موقعیت بالای راننده به او اجازه می‌دهد دید بسیار خوبی از جاده داشته باشد. تجهیزات دیگری که در کابین به چشم می‌خورند عبارتند از: تلویزیون 23 اینچی، میز مخصوص DVD یا بازی‌های ویدویی، تاقچه مخصوص مایکروویو.

 

موتور و گیربکس


بررسی کشنده Kenworth T680

کشنده Kenworth T680 به یک موتور 12.9 لیتری Paccar MX مجهز است که می‌تواند بین 380 تا 485 اسب‌بخار نیرو تولید کند. حداکثر گشتاور نیز 2373 نیوتن‌متر است. گفتنی است این موتور بسیار قوی قبلا توانایی‌هایش را در سایر کشنده‌ها و کامیون‌های Kenworth و Peterbilt به اثبات رسانده است. البته موتور Cummins ISX15 نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادر است بین 400 تا 600 اسب‌بخار نیرو و حداکثر 2779 نیوتن‌کتر گشتاور تولید کند. این دو موتور در کنار گیربکس اتوماتیک Eaton UltraShift PLUS قرار می‌گیرند که بسیار دقیق و به جا عمل می‌کند. از طرفی کمپانی Kenworth اعلام کرده است به زودی موتور Cummins Westport ISX12 G را نیز به بازار عرضه خواهد کرد که با گاز طبیعی فشرده کار می‌کند و قادر است 400 اسب‌بخار نیرو و 1966 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ترمز موتور و گیربکس دستی نیز می‌توانند به صورت سفارشی در کنار این موتور قرار بگیرند.

بررسی کشنده Kenworth T680

بررسی کشنده Kenworth T680



مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

در قسمت اول این پست، مزایا و معایب کابین سه کشنده داف، مان و بنز و هم چنین کیفیت سواری و سیستم تعلیق آن ها مورد مقایسه قرار گرفته است و در قسمت دوم، به بررسی مشخصات دو کامیون اسکانیا و ولوو خواهیم پرداخت.

 

داف XF


مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

داف XF جدید که بعد از مدت ها به بازار آمد، چندان هم با مدل قبلی داف تفاوت ندارد. البته با نگاهی دقیق تر متوجه تغییرات جدید خواهید شد. داشبورد درون کابین، شباهت زیادی به مدل قبلی دارد؛ اما پنل های تعبیه شده، طراحی جدیدی دارند. بدین صورت که هیچ کدام از قسمت های مدل قبلی به داشبورد XF جدید نمی خورد. این شرکت هلندی، هم چنان اصرار دارد از کنسول بزرگ در قسمت میانی کابین به عنوان محل قرارگیری بخاری درجا استفاده کند. برندهای رقیب، برای قرارگیری بخاری درجا، محل دیگری را در نظر گرفته اند. همانند مدل های پیشین، یک داشبورد منحنی شکل روبروی راننده قرار گرفته است. این داشبورد، ظاهر زیبایی دارد و کار با نمایشگر آن ساده و خواندن نوشته  ها از روی آن راحت است. سیستم چندرسانه ای داف، محل نمایش تصاویر دوربین ها نیز می باشد و اگر به آن یک iPod نیز متصل شده باشد، راننده می تواند از آن استفاده کند.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

یکی دیگر از مزایای این داشبورد، فضای مناسب تعبیه شده برای قرار دادن وسایل در زیر آن است. تختخواب تاشوی بزرگ قرار گرفته در کابین داف، از جمله تغییرات جدیدی است که در این کشنده به چشم می خورد. اما استفاده از این تختخواب باعث شده که فضای باری که در مدل قبلی بالای سر تخت بود، حذف شود. در کل، فضای باری که کمپانی هلندی بالای تخت تعبیه کرده است، کاربردی نیست. اگر قرار بود امتیازی به فضای بار داد، بدون شک داف بهتر از همه مدل ها در کلاس کشنده ها می شد. اما بیش ترین امتیاز فضای کلی کابین را یکی دیگر از رقبای داف به خود اختصاص می دهد! فضای کلی کابین XF برابر با 7,650 لیتر است که در این مقایسه جایگاه چهارم را از نظر عددی کسب کرد. ولی باید بیان داشت که کابین این کامیون کشنده، کاربردی ترین فضا را در اختیار راننده قرار می دهد. موتور بزرگ قرار گرفته در زیر کابین داف، دلیل فضای کم  درنظر گرفته شده برای کابین است. دسترسی به تمامی فضاهای بار این کشنده از داخل کابین بسیار راحت است، اما راننده از بیرون کابین هیچ دسترسی به این فضاها ندارد.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

اگر با داف XF رانندگی کنید، متوجه تفاوت های کیفیت سواری آن با مدل های قبلی می شوید. عملکرد سیستم تعلیق XF در مقاسیه با کشنده های دیگر بسیار خوب است؛ اما در این گروه، تنها سیستم تعلیق ولوو FH بهتر از آن عمل کرد. کیفیت سواری و راحتی راننده در کشنده داف بسیار چشم گیر است. کابین داف بسیار کم صدا است و صندلی راننده نیز کاملاً قابل تنظیم است.

 

مان TGX Euro 6


مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

کابین مدل XLX مان TGX کمی بهتر از مدل قبلی شده است. پیش تر، در داخل کابین این کشنده، سیم کشی های نامرتب و کفپوش کمدها بی کیفیت بود که البته در مدل جدید، خبری از بی نظمی های این چنینی نیست. جالب است بدانید که کار با قفل کمدهای اتاق مان، هم چنان سخت است و با یک دست نمی توان آن ها را به راحتی باز و بسته کرد مخصوصاً در سرما که انگشت راننده هم سرد است؛ البته بعید است که راننده های کامیون از پس آن ها برنیایند!.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

فضای کابین TGX برابر با 8,140 لیتر است که در این مقایسه، بزرگ ترین فضا را در اختیار دارد؛ اما این کابین اصلاً کاربردی ساخته نشده است. کنسول این کشنده که در کنار صندلی راننده تعبیه شده است و روی آن ترمز دستی و دکمه های کنترلی سیستم تعلیق قرار گرفته است، به اندازه یخچال، فضا اشغال کرده است. یخچال نیز به طور کامل زیر تخت جای نگرفته و قسمتی از آن به بیرون از تخت می آید. به عبارت دیگر، فضای ارزشمند کابین مان با وجود این کنسول و یخچال، گرفته می شود. دلیل درست جای نگرفتن یخچال در زیر تخت نیز وجود برآمدگی در کف کابین است که این برآمدگی نیز ناشی از محل قرارگیری فیلتر هوای موتور می باشد. درحقیقت، فضای زیر تخت مان TGX بسیار کم شده است و از این رو در این مقایسه امتیاز مهمی را از دست می دهد.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

مشکل دیگر مان، آینه های بسیار بزرگ آن است. مشکلی که در ولووFH  دیده نمی شود و این شرکت به خوبی از پس طراحی آن ها برآمده است و باعث شده نمای آینه های TGX بسیار بدتر به نظر برسد. نگهدارنده آینه ها، دید راننده را گرفته اند و راننده در پیچ ها مجبور است که کمربند خود را باز کند تا کمی خم شود و بتواند درون آینه را نگاه کند. بسیاری از منتقدان این کشنده آلمانی، پیش تر به این مورد اشاره کرده بودند و بر این باور هستند که این کمپانی باید مدت ها قبل، این مشکل را برطرف می کرد. در مورد کیفیت سواری مان باید گفت که TGX، پایداری مناسبی ندارد و سیستم تعلیق آن نیز در این مقایسه رتبه چهارم را بدست آورد. گفتنی است، ترمزهای کشنده مان در این گروه، از نقطه نظر عملکرد در جایگاه پنجم جای گرفت.

 

بنز اکتروس Stream Space


مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

بنز اکتروس مدلی است که جایزه بهترین کامیون سال 2012 را از آن خود کرده است. پیش از این نیز در 1Car به بررسی این کشنده آلمانی در هفت بخش پرداخته بودیم. کامیون اکتروس اکتروس MP4 بیش تر از یک سال است که به بازار آمده و در جاده ها به خوبی شناخته شده است. همانطور که در نام این تیپ آمده است، این کشنده دارای کابین بزرگتری نسبت به دو تیپ سایز متوسط است. طراحی خاص آیرودینامیک این اکتروس باعث شده که فضای کمد های بالایی کم شود. یکی از نکات بسیار مثبت اکتروس، نحوه قرارگیری دو کشوی تعبیه شده در زیر تخت است. هریک از این کشوها درست همانند کشوهای کشنده داف فضای کافی برای جاگیری یک چمدان بزرگ را دارند. لازم به ذکر است، در کنار این کشوها نیز یک یخچال کاربردی و جادار قرار گرفته است.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)
مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

بیش تر کسانی که در اتاق کشنده بنز نشسته اند بر این باور هستند که طراحی داخلی و کیفیت قسمت های مختلف کابین امتیاز بالایی را به خود اختصاص می دهند. کف کابین، صاف و مسطح است و راننده به راحتی می تواند درون آن حرکت کند و از قسمت های مختلف کابین استفاده کند. دو تخت تاشوی تعبیه شده در کابین نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند؛ هم چنین، پنل کنترلی نزدیک به تخت پایین، چند عملکرد بسیار کاربردی دارد که در دسترس راننده قرار گرفته است. در سمت کمک راننده، یک میز تاشو نیز وجود دارد که با باز کردن آن به راحتی می توان روی آن از یک لب تاپ استفاده کرد و یا آن را به عنوان میزی برای صرف غذا به کار گرفت. صندلی کمک راننده نیز به راحتی تا می شود که با این کار فضای بیش تری در اختیار سرنشینان قرار می گیرد. برای این که کف کابین اکتروس، صاف و عاری از هرگونه برآمدگی باشد، این کابین در سطح بالاتری قرار گرفته است و ازاین رو، اکتروس تنها کشنده در این گروه است که راننده برای رسیدن به کابین باید از چهار پله بالا برود.

مقایسه 5 کشنده اروپایی (قسمت 1)

با توجه به تست های انجام شده بر روی این کشنده مشخص شد که سیستم تعلیق آن عملکرد مناسبی ندارد و از این نظر در گروه، کم ترین امتیاز را بدست آورده است. کابین کامیون بنز متاسفانه بی سر و صدا نیست. اگرچه ممکن است در ابتدا متوجه چیزی نشوید، اما دستگاه های اندازه گیری صدا چیز دیگری را نشان می دهند. از ویژگی های مثبت کامیون اکتروس می توان به تختخواب و فضای بار مناسب آن اشاره کرد که هر دو از بیرون کابین به یکدیگر دسترسی دارند. تنها ایرادی که بتوان به این دو نکته مثبت گرفت این است که احتمالاً راننده های کوتاه قد برای دسترسی به آن ها دچار مشکل شوند. روز یک شنبه  هفته آینده به بررسی دو کشنده اسکانیا و ولوو خواهیم پرداخت و جدول امتیازات کیفیت ساخت، راحتی کابین، کیفیت سواری و سیستم تعلیق هر پنج کشنده را ملاحظه خواهید کرد. به نظر شما تا به این جا کدام کشنده برتر از رقبا بوده است؟

                                    

                                  @@@لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید@@@


مشکلا ت ومضلا ت رانندگان حرفه ای در ایران

با سلام و درود به روح امام (ره) وشهدا


     ضمن  خسته نباشید خدمت همکاران راننده جهت همفکری و ....

           به ما در این سایت بپیوندید

مشکلات و مضلات ما رانندگان حرفه ای  به این شرح است 

  1. نبودن قانون مدون  برای عقد قرارداد بین راننده و شرکتهای حمل ونقل 
  2. مشخص نبودن انتخاب مسعولین انجمن صنفی  
  3. پرداخت هزینه کارت سلامت با داشتن بیمه
  4. نداشتن امنیت شغلی
  5. نپرداختن حق وحقوق راننده توسط شرکتهای حمل ونقل        

حمایت نکردن وزارت راه از رانندگان

                                                                                      


                           @@@لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید@@@